четвртак, 14. јул 2022.

Грбаљ - Тестаменат Ника Ђурова Маровића

 

Тестаменат Ника Ђурова Маровића

1789.

 

Да се зна како на данашњи дан како је Нико Ђуров Маровић у тешкој старости... љета и бојећи се страшне смрти.. свој најпосљедњи тастаменат и наредих своје ствари од невољна имаћа не имајући трага мушкога од мојега срца, нако син... кћери... кућу у Кубасе мене... Батуту канцалијеру од комунитади грбаљске, да му учиним истини тастаменат пред два намјерна свједока.

 

Прво препоручујем своју душу господу Богу и Пресветој Богородици и светому архангелу Мијаилу и свијема светијема, да му буду помошчници на искуп његове душе.

 

Сувише рече: остављам у манастир на Стањевиће два саландара, један пред душом мојом, а други пред душом мога сина. Такођер остављам у Манастир Свете Госпође под Лаством три саландара, један пред душом мојом, други пред душом мога сина, трећи пред душом моје жене.

 

Сувише рече: остављам један саландар у манастир на Савину, а други у цркве свете госпође у село, оба пред душом мојом и мојијех мртвијех.

 

Сувише рече: размишљајући, да немам трага мушкога, нако кћери, а имајући мојега зета попа Пера Бућина, њему како попу державному остављам и даривам данас у вјечни вијек сувише... летурђије вазда за душу моју... жене и својех мртвијех колико да ми је исти син... жив и траг од њега говорећи још и заклињајући Богом и страшнијем судом моје кћери... и синову и свакојако да му се не пачају речени... задужбину... ни његовијема посљедњијема, нако нека... ако ли би се која од мојих кћери и зетова, али ико други супротивно овому, Света Госпођа да му

буде супротивница на страшни суд и да Бог да, да буде проклет од Бога и мене грешника и да се истражи од порода како сам и ја.

 

Сувише рече: остављам мојему синовцу Ђуру кућу и покуство и вас комод око куће и зграду и поткућницу, такођер винотраде и вртаче, што су изнад куће, да то ужива он и његови посљедњи за службу, коју сам имао од њега, да му се нема у све више речено нитко пачат, препоручујући му моју душу и мојијех мртвијех.

 

Сувише рече: остављам мојијема кћерима све остало, што се моје назива и находи, да имају све дијелит како праве сестре поједнако и да буду облегате подмирит речене седам саландарах свака по један, тако не биле проклеге оне и сваки ко би ово помео.

 

Који тастаменат би истому прочаћен ријеч по ријеч, исти га пофали и потврди у све и посве касајући и нулајући сваки остали тастаменат.

 

Поп Нико Арцеговић, сједочим. И ја поп Нико Батута сједочим како више.

 

На 3 отомвра 1789 у Кубaсе прочита се исти тастаменат на каритад пред свијем пуком. Ја кнез Марко Лазаровић... Ја владика Петар Петровић на... декемвра 1789 видјех и прочитах ови тастаменат, који находећи и судећи по начину учињен од истога Ника Ђурова Маровића, заклетвом и проклетством утврђен по чему и ја похвалих и потврдих говорећи свакому, који би се овому писму противио, да му се стече све оно горње речено проклество. — Амин.

 

И ја поп Јово Парапић преписах вјерно како нађох у матицу.

 

И ја Анто Батута канцалијер од кумунитади Гербаљске писах по ријечи реченога Ника Ђурова а пред сједоцима који се намјерише.













Нема коментара:

Постави коментар